ontwerpers van communicatie

Organische groei
voor 'Kozijnen van Hout'

 

Hout

verbindt

Houten Kozijnen
Kozijnen van Hout is een initiatief van de Sectie Kozijnen van de Nederlandse Branchevereniging voor de Timmerindustrie (de NBvT). De NBvT is onderdeel van Centrum Hout, hét aanspreekpunt voor hout en houtproducenten in Nederland. 

Hout is een eeuwenoud product dat wordt gebruikt in de bouw van huizen. Zo ook voor het maken van kozijnen. Het gebruik van houten kozijnen is onder andere erg interessant omdat hout CO2 vasthoudt. Er zijn nog veel meer voordelen waar niet iedereen van op de hoogte is.

De branchevereniging zocht een partner om de voordelen van het gebruik van houten kozijnen te promoten onder de doelgroep en deze te verbinden met Kozijnen van Hout. Na een overtuigende pitch is LINK gekozen als partner voor de online communicatie. 

Aanpak
Het doel is om de persona's (specifieke mensen binnen de doelgroep) te informeren en te overtuigen van het gebruik van houten kozijnen. Hiervoor hebben we een uitgebreide contentstrategie uitgewerkt. Elke maand realiseren we blogs, een klantverhaal en een expertverhaal, één keer per kwartaal een digitaal magazine en we genereren tussen de 30 en 35 social media posts. Dit alles is gebaseerd op de (informatie)behoefte van de doelgroep. 

Resultaat
De meeste communicatie verloopt via het zakelijke netwerk LinkedIn. Daarnaast maken we nog gebruik van Instagram en Twitter. Inmiddels zijn we 1 jaar verder en hebben we organisch meer dan 1.350 trouwe volgers op LinkedIn en honderdduizenden (!) views gegenereerd. 

De activiteiten lopen nog steeds en als je interesse hebt kun je eens kijken op kozijnenvanhout.nl of bezoek een van de social media kanalen. Als je vragen hebt met betrekking tot dit project, neem dan gerust contact met ons op.