ontwerpers van communicatie

(her)

positionering 

 

Bekijk ons werk

(Her)positionering

Hoe wil je dat je klanten jouw merk zien? Waarin onderscheid jij je van anderen? Waarmee en hoe maak jij het verschil? De antwoorden op deze vragen zijn belangrijk. Ze zijn de basis voor de positionering van jouw merk.

Je bent op zoek naar een unieke eigen plek in het hart en hoofd van jouw doelgroep. De weg daarnaartoe, die helpen wij je vinden. Door samen doelgericht aan de slag te gaan en jouw merk te verbinden aan unieke kenmerken, associaties en eigenschappen.

Wat is een (her)positionering?
De positionering bepaalt de plek die jouw merk inneemt in het hoofd en hart van je doelgroep. Een succesvolle positionering zorgt dat jouw merk opvalt en maakt dat jouw doelgroep alle redenen heeft om bewust te kiezen voor jouw merk.

Waarom is het belangrijk om een overtuigende positionering te hebben?
In een markt waar mensen worden overvoerd met boodschappen is het belangrijk om helder te communiceren en je te onderscheiden van de rest. Als alles grijs is, ben jij rood. Met een duidelijke positionering verbind je je merk aan een verzameling van kenmerken, associaties en eigenschappen. Dat samen zorgt ervoor dat jij een unieke plaats inneemt in het hoofd en hart van je doelgroep. Dat is niet alles. Vanuit jouw positionering bepalen we de uitstraling, communicatie en alle overige acties waarmee je jouw merk in de markt zet. Dat is nog steeds niet alles. Een overtuigende positionering geeft een duidelijke richting aan binnen jouw bedrijf of organisatie.

Hoe kom je tot een sterke positionering?
Een positionering is geen sticker. Het is niet iets dat je er even opplakt. Integendeel. Een sterke positionering komt van binnenuit. Het is belangrijk om te weten waarom je doet wat je doet, in plaats van wát je doet. We gaan dus dieper in op je onderneming en visie. Daarnaast nemen we nog andere elementen onder de loep; aan de hand van onze zelfontwikkelde LINKVIS-methodiek krijg je inzicht in het DNA van jouw bedrijf. Jouw unieke fundament om vanuit te communiceren. Voor ons is het een basis om je merkidentiteit vorm te geven. We ontwerpen een naam, logo en beeldtaal en we schrijven jouw brand story.

Met Link als bureau voor je (her)positionering gaan we samen aan de slag: 
met onze strategen breng je jouw organisatie helder in kaart. We gaan een sterk verbond aan; het is niet jij-de-klant en wij-het-communicatiebureau. Het is onze gezamenlijke uitdaging om die plaats op de markt te claimen, de interne organisatie op één lijn te krijgen en werk te maken van nieuwe successen.

Wil je nog meer te weten komen over (her)positionering?

Lees hier onze blogs over dit onderwerp of neem contact met ons op door het onderstaande formulier in te vullen!

11 hele goede redenen om te herpositioneren 

Hoe komt je tot een sterke positionering?

Positioneren met LINKVIS